domingo, 14 de diciembre de 2008

Entrevista a Isidro Mariño en "La Voz de Galicia" mayo / julio 2008



«Levo nisto do mar dende os 17 anos, que foi cando marchei para África»
Isidro mariño Piloto del barco «Chasula»


Isidro Mariño é piloto do Chasula, barco no que se levan a cabo as rutas marítimas entre Camariñas e Muxía inauguradas fai uns días. Ten como característico unha pipa e, sobre todo, a súa simpatía e amabilidade á hora de darlle a benvida a bordo aos navegantes. Naceu o 8 de agosto de 1958 en Vilagarcía e nótase a súa paixón pola navegación.


-¿Canto tempo leva nisto do mar?
-Dende os 17 anos, que foi cando marchei para África á pesca do polbo e das luras. Despois funme ao Gran Sol. Aínda que tiven un pequeno parón, sempre estiven ligado ao mar. Ademais, recomendáronmo por saúde, polo que non houbo ningún problema. Se por min fora estaría todo o día metido dentro da auga.


-Tamén é xerente de Intramar, S.L. ¿A que se adica esta empresa?
-Trata de potenciar e de recuperar e protexer o noso patrimonio marítimo, a cultura da xente do noso mar, sen desbotar a ninguén. Porque é un patrimonio que se está esgotando e destruíndo a pasos acelerados.


-Co «Chasula», o obxectivo será tamén un pouco ese.
-Si, son rutas náutico-turísticas a desenvolver entre Camariñas e Muxía. O que pretendemos é tamén integrar á xente do lugar, xente do mar, que conta con moita experiencia. Trátase de transmitir os seus coñecementos, a súa profesión tan difícil, de revalorizar os seus produtos. En definitiva, de manter o medio que nos rodea, o medio




«Trabajar con niños es muy gratificante y hacen que te sientas bien»
isidro mariño Patrón del «Chasula»

25/5/2008


Isidro Mariño (50) es el patrón del Chasula, la embarcación que esta semana ha recorrido la ría de Camariñas cargado de estudiantes de primaria. El objetivo de esta actividad era inculcar a los más pequeños la cultura marinera y que conocieran, de manos de los profesionales del sector, en qué consiste el trabajo de un pescador. Pero además de participar en este proyecto educativo, Mariño se dedica a restaurar embarcaciones en desuso.

-¿Qué le ha parecido la experiencia de trabajar con niños?
-Es muy gratificante, ya que hacen que te sientas bien. La experiencia ha sido muy buena, ya que se han portado bien y han sido muy respetuosos en cada una de las actividades que hemos realizado con ellos. La verdad es que ha sido una experiencia bonita.

-¿Conocen, verdaderamente, el mar los escolares de Camariñas?
-Hay de todo, pero lo cierto es que nos hemos encontrado con alumnos que conocían las partes de la embarcación y el trabajo que se hace en ella lo que es muy normal, pues siendo niños de costa... Lo que sí es cierto es que también existe desconocimiento.

-¿En qué consistió el taller?
-Por una parte, les explicamos cómo era la vida en el mar y las diferentes artes de pesca. Todo a bordo del Chasula, esta embarcación que restauramos como aula didáctica en la que los chavales aprenden y se divierten


No hay comentarios: